¸τος | ΕκπαιδευτικÞ ΜονÜδα | Σκοπüς |
1906/1907 | «Οßκος Τυφλþν», ΦιλανθρωπικÞ Εταιρεßα, ÁθÞνα | Περßθαλψη και εκπαßδευση τυφλþν 7-18 ετþν |
1907/1937 | Φιλανθρωπικü ßδρυμα | Περßθαλψη και εκπαßδευση κωφÜλαλων παιδιþν |
1923 | Ειδικü Σχ. Ιδρýματος «Εγγýς ÁνατολÞ», ÁθÞνα, Σýρος | Εκπαßδευση κωφÜλαλων παιδιþν προσφýγων |
1925 | ΓενικÞ Εταιρεßα προς προστασßαν τÞς παιδικÞς και εφηβικÞς ηλικßας | ¶σκηση πßεσης προς το επßσημο ΚρÜτος για τη μεταρρýθμιση της ελληνικÞς νομοθεσßας που αφοροýσε το παιδß |
1925-1926 | Παιδολογικüν Ινστιτοýτον Áθηνþν (σÞμερα: ΚÝντρο ΜαθητικÞς ÁντιλÞψεως Áθηνþν) | «Η επιστημονικÞ Ýρευνα και μελÝτη τοý ¸λληνος μαθητοý και των προβλημÜ των των σχετιζομÝνων προς την σωματικÞν και διανοητικÞν αυτοý εξÝλιξιν» |
1926 | «ΕθνικÞ ΣτÝγη» ΝÝας Σμýρνης | Εκπαßδευση ορφανþν Þ προερχομÝνων απü διαζευγμÝνους γονεßς κοριτσιþν σýμφωνα με το αναλυτικü πρüγραμμα των «κανονικþν» σχολεßων |
1930 | Εταιρεßα Προστασßας Áνηλßκων | Προστασßα αγοριþν και κοριτσιþν (ηλικßας μÝχρι 18 ετþν) μετÜ την Ýξοδο τους απü τις φυλακÝς |
1932 | Ειδικü δημοτικü σχολεßο τοý «Εθνκοý Οßκου ΚωφαλÜλων» | Εκπαßδευση με το πρüγραμμα των «κοινþν» σχολεßων, χειλεανÜγνωση, επαγγελματικüς προσανατολισμüς. |
1937 | «Ειδικüν Σχολεßον ÁναπÞρων Παßδων» της ΕλληνικÞς Εται ρεßας - Προστασßας και ÁποκατÜστασης -ÁναπÞρων Παßδων (ΕΛ.Ε.Π.Á.Á.Π.) | ΘεραπευτικÞ αγωγÞ, η οποßα λειτουργοýσε σýμφωνα με το πρüγραμμα των «ΚατωτÝρων Δημοτικþν Σχολεßων» αλλÜ κατÜλληλα τροποποιημÝνο «δια την ειδικÞν περßπτωσιν των αναπÞρων μικρþν μαθητþν, οι οποßοι εßναι πολλÜκις και διανοητικþς καθυστερημÝνοι λüγω της αναπηρßας των» |
1937 | Δημοτικü Σχολεßο στο «Áσκληπιεßον» Βοýλας | ÁποδοχÞ νοσηλευüμενων σωματικþς αναπÞρων παιδιþν |
1937 | ºδρυση Πανελληνßου ΣυνδÝσμου Τυφλþν | Εκπαßδευση και επαγγελματικÞ αποκα τÜσταση των τυφλþν παιδιþν |
1937 | ºδρυση «Ειδικοý Σχολεßου ÁνωμÜλων και ΚαθυστερημÝ-νων Παßδων» | ΣωματικÞ, πνευματικÞ και ηθικÞ περßθαλψη των ανωμÜλων και καθυστερημÝνων παßδων |
1937 | Εθνικü ºδρυμα Προστασßας ΚωφαλÜλων: Οßκος Χ. και Ε. Σπηλιοποýλου | ºδρυση και λειτουργßα συστηματικþν σχολικþν και επαγγελματικþν δομþν για την προþθηση της παροχÞς βασικÞς αγωγÞς, τεχνικÞς κατÜρτισης και «επαγγελματικÞς προστασßας και καθοδÞγησης» των κωφαλÜλων σýμφωνα με την προφορικÞ μÝθοδο διδασκαλßας |
1937 | ºδρυση «Πρüτυπου Ειδικοý Σχολεßου Áθηνþν» | «Προς σωματικÞν, πνευματικÞν και ηθικÞν περßθαλψιν των ανωμÜλων και καθυστερημÝνων παßδων» |
1946 | ΦÜρος Τυφλþν ΕλλÜδος | ΨυχολογικÞ, φυσικÞ και κοινωνικÞ προσαρμογÞ των τυφλþν ατüμων με στüχο τη μεßωση των συνεπειþν τÞς τýφλωσης και ταυτüχρονα την ανþτατη δυνατÞ ανÜπτυξη και αξιοποßηση του συνüλου των ικανοτÞτων τους |
1948 | «ΣχολÞ Τυφλþν Β. ΕλλÜδος: Ο ¹λιος» | Áρχικþς, περιελÜμβανε Δημοτικü Σχο- λεßο, ενþ απü το 1952 επεκτÜθηκε και στον τομÝα τÞς επαγγελματικÞς εκπαßδευσης τυφλþν με τη σýσταση και λειτουργßα εργαστηρßων επαγγελματικÞς κατÜρτισης |
1950 | «ÁγροτικÞ και ΤεχνικÞ ΣχολÞ Τυφλþν» στο ΠεριστÝρι ÁττικÞς | Εκπαßδευση τυφλþν για μελλοντικÞ απασχüληση στον αγροτικü Þ βιομηχανικü-βιοτεχνικü τομÝα |
1952 | ºδρυση ειδικοý νηπιαγωγεßου (απü την ΕΛ.Ε.Π.Á.Á.Π.) για παιδιÜ με κινητικÜ προβλÞματα εξ αιτßας εγκεφαλικÞς παρÜλυσης | Λειτουργßα σýμφωνα με το αναλυτικü πρüγραμμα των δημüσιων νηπιαγωγεßων αλλÜ ακολουθþντας ειδικü ωρολüγιο πρüγραμμα |
1952 | ºδρυμα για το παιδß «Η ΠαμμακÜριστος» | Προετοιμασßα παιδιþν με προβλÞματα κοινωνικÞς προσαρμογÞς, νοητικÞ υστÝρηση, μαθησιακÝς δυσκολßες Þ προβλÞματα λüγου για να αντιμετωπßσουν : επαγγελματικÜ και κοινωνικÜ τη ζωÞ τους |
1954 | ºδρυση «Πρþτου Ιατροπαιδαγωγικοý Σταθμοý τοý Μορφωτικοý Συλλüγου ÁθÞναιον» | |
1954 | ºδρυση Ιατροπαιδαγωγικοý Σταθμοý τοý «Ελληνικοý Φωτüς» και της ΠολυκλινικÞς Áθηνþν | ΔιÜγνωση και θεραπεßα των «ψυχικþς διαταραγμÝνων» και ενημÝρωση του κοινοý σε θÝματα ψυχικÞς υγιεινÞς |
1955 | Λειτουργßα «Εθνικοý Ιδρýματος ÁποκαταστÜσεως ÁναπÞρων» | «ΦυσικÞ, κοινωνικÞ Þ και επαγγελματικÞ αναπροσαρμογÞ και (μετ)εκπαßδευσις ατüμων με παντοειδεßς αναπηρßας απü του 15ου Ýτους τÞς ηλικßας των και ενδεχομÝνως η περαιτÝρω πρüνοια δια την... ΕπαγγελματικÞν απασχüλησιν» |
1956 | «Ειδικüν Σχολεßον ΚωφαλÜλων ÁρρÝνων Πατρþν» | ΠαροχÞ στοιχειþδους και επαγγελματικÞς εκπαßδευσης στο εργαστÞριο του |
1956 | «Ειδικüν Σχολεßον ΚωφαλÜλων ΘηλÝων Πατρþν» | ΠαροχÞ στοιχειþδους και επαγγελματικÞς εκπαßδευσης στο εργαστÞριο του |
1956 | «Πρüτυπον Ειδικüν ΕκπαιδευτÞριον Κωφþν και Βαρηκüων Παßδων Στοιχειþδους Εκπαιδεýσεως» (ΚαλλιθÝα) | Νηπιαγωγεßο και Δημοτικü με αναλυτικü πρüγραμμα που συντÜσσεται απü το διδακτικü προσωπικü, Συμβουλευτικüς σταθμüς και πρüνοια για την επαγγελματικÞ αποκατÜσταση των τροφßμων του. |
1956 | ºδρυση «ΤομÝα ΨυχικÞς ΥγιεινÞς» (τοý Βασιλικοý Εθνικοý Ιδρýματος) | Πρüληψη και αντιμετþπιση προβλημÜτων που Üπτονται της ψυχικÞς υγεßας |
1956 | Ιατροπαιδαγωγικüν ΚÝντρον (δημιουργÞθηκε απü τον«ΤομÝα ΨυχικÞς ΥγιεινÞς») | ΔιÜγνωση και θεραπεßα εφÞβων που παρουσßαζαν ψυχογενεßς διαταραχÝς Þ ψυχικÝς διαταραχÝς με οργανικÞ βÜση και νοητικÞ καθυστÝρηση |
1956 | ΚÝντρον ÁποκαταστÜσεως ÁναπÞρων Παßδων Βοýλας | ΘεραπευτικÞ αγωγÞ και προγρÜμματα επαγγελματικÞς κατÜρτισης σε παιδιÜ ως 14 ετþν στα πλαßσια του Ειδικοý Νηπιαγωγεßου και Δημοτικοý του που ακολουθοýν το αναλυτικü πρüγραμμα των «κανονικþν» σχολεßων |
1956 | Εθνικü ºδρυμα Προστασßας ΚωφαλÜλων Θεσσαλονßκης | ΠαροχÞ στοιχειþδους και επαγγελματικÞς εκπαßδευσης στο εργαστÞριο του |
1957 | ΕλληνικÞ Εταιρεßα ΨυχικÞς ΥγιεινÞς και ΝευροψυχιατρικÞς τοý παιδιοý | ÁνÜδειξη της αναγκαιüτητας για τη φροντßδα σχετικÜ με την ψυχικÞ υγιεινÞ και προþθηση της Ýρευνας στους οικεßους επιστημονικοýς τομεßς |
1960 | Πρüτυπο Ειδικü Σχολεßο «Η Áγßα ΦιλοθÝη» (ιδρýθηκε το 1959) | ΠαροχÞ ειδικÞς εκπαßδευσης και «πολυσχιδοýς» επαγγελματικÞς κατÜρτισης σε νοητικÜ καθυστερημÝνα Þ «απροσÜρμοστα» παιδιÜ ηλικßας 6-16 ετþν |
1960 | ΠαιδονευροψυχιατρικÞ κλινικÞ Παλαιολüγου | |
1961 | Ψυχολογικü ΚÝντρο Βορεßου ΕλλÜδος | ΠαροχÞ εκπαιδευτικÞς και θεραπευτικÞς συνδρομÞς σε παιδιÜ και εφÞβους με νοητικÞ καθυστÝρηση Þ διαταραχÝς συμπεριφιρÜς (με Ειδικü Σχολεßο δýο τýπων που να ανταποκρßνεται σε καθεμßα απü τις δýο αυτÝς ομÜδες) |
1962 | «Σχολεßον ΚωφαλÜλων Βüλου» | ΠαροχÞ στοιχειþδους και επαγγελματικÞς εκπαßδευσης στο εργαστÞριü του |
1962 | «Το ΣτουπÜθειον» | Σκοπüς των ιδρυτþν του Þταν μÝσα απü τη θεραπευτικÞ παρÝμβαση σε μικρü αριθμü παιδιþν να προβÜλλουν το πρüβλημα της νοητικÞς καθυστÝρησης στις πραγματικÝς του διαστÜσεις, να πειραματιστοýν και να χαρÜξουν παρÜλληλα στρατηγικÝς για τη σωστÞ επßλυση του. |
1964 | «ΚÝντρον ΨυχικÞς ΥγιεινÞς και Ερευνþν» (μετονομασßα τοý «ΤομÝα ΨυχικÞς ΥγιεινÞς») | Βλ. και ανωτ. |
1964 | «ºδρυμα Προστασßας ÁπροσÜρμοστων Παßδων: Η Θεοτüκος» | «Εν γÝνει μÝριμνα υπÝρ των καθυστερημÝνων και ανωμÜλων παßδων που συμπυκνþνεται σε επιμÝρους ψυχοπαιδαγωγικοýς και κοινωνικοθεραπευτικοýς σκοποýς üπως εφαρμογÞ μÝτρων για πρüληψη και θεραπεßα, διαπαιδαγþγηση, κοινωνικÞ προσαρμογÞ, μüρφωση και επαγγελματικÞ κατÜρτιση των ατüμων αυτþν σε "ειδικÜ θεραπευτικÜ σχολεßα", ßδρυση παρüμοιων σχολεßων, καθþς και κÜθε Üλλη μορφÞ εγκατÜστασης που θα εξυπηρετοýσε τους παραπÜνω επιμÝρους σκοποýς» |
1967 | ΚÝντρο Εκπαιδεýσεως Σπαστικþν Παßδων | ΠροσφορÜ εκπαιδευτικοý και θεραπευτικοý Ýργου σε παιδιÜ σχολικÞς και μετασχολικÞς ηλικßας με εγκεφαλικÞ παρÜλυση |
1969 | ΠαρÜρτημα ΕΛ.Ε.Π.Á.Á.Π. στη Θεσσαλονßκη | ΠεριλαμβÜνει: α) ΤμÞμα Θεραπεßας Λüγου, β) ΤμÞματα ΨυχοπαιδαγωγικÞς ¸ρευνας, γ) Ειδικü Δημüσιο Νηπιαγωγεßο, δ) Πρüγραμμα εκπαßδευσης παιδιþν που στεροýνται τελεßως του λüγου με τη διεθνÞ μÝθοδο Μacanon, ε)ΤμÞματα προεπαγγελματικÞς Ýνταξης |
1969 | "Σχολεßον ΚωφαλÜλων Καστελλßου ΚρÞτης" | ΠαροχÞ στοιχειþδους και επαγγελματικÞς εκπαßδευσης στο εργαστÞριο του |
1969 | Σýσταση Γραφεßου ΕιδικÞς Εκπαιδεýσεως στο Υπουργεßο Παιδεßας | «ΜελÝτη των θεμÜτων των εχüντων σχÝσιν με τα παιδιÜ, τα οποßα αδυνα τοýν να φοιτÞσουν εις κανονικÜ σχολεßα Þ να ωφεληθοýν απü το πρüγραμμα μαθημÜτων και την μÝθοδον διδασκαλßας αυτþν, εßτε λüγω σωματικÞς, εßτε πνευματικÞς ατÝλειας, ελλεßψεως, ασθενεßας Þ βλÜβης» |
1970 | «Ειδικüν Σχολεßον Κωφþν και Βαρηκüων» | ΣχολικÞ εργασßα σýμφωνα με το αναλυτικü πρüγραμμα των «κανονικþν» σχολεßων προσαρμοσμÝνο, üμως, στις ανÜγκες των παιδιþν. |
1971 | ºδρυση «Σικιριαρßδειου Ιδρýματος» (σÞμερα: «Σικιαρßδειο ºδρυμα ΕιδικÞς ÁγωγÞς») | Στοιχειþδης και προεπαγγελματικÞ-επαγγελματικÞ εκπαßδευση σε νοητικþς υστεροýντα παιδιÜ ηλικßας 5-14 ετþν |
1972 | Ειδικü δημοτικü σχολεßο τοý «Εθνκοý Οßκου ΚωφαλÜλων» σχολεßο για κινητικþς ανÜπηρα παιδιÜ (υπαγüμενο στο ΠαρÜρτημα ΕΛ.Ε.Π.Á.Á.Π. Θεσ/νßκης) | |
1972 | Εταιρεßα Προστασßας Σπαστικþν | Προστασßα και ςκπαßδευση παιδιþν με εγκεφαλικÞ παρÜλυση |
1972-1973 | ºδρυση απü το κρÜτος Δημοτικþν Σχολεßων σε üλη την ΕλλÜδα | |
1973 | Ειδικü νηπιαγωγεßο για κινητικþς ανÜπηρα παιδιÜ (υπαγüμενο στο ΠαρÜρτημα ΕΛ.Ε.Π.Á.Á.Π. Β" Θεσ/νßκης) | |
1973 | «ΚÝντρον ÁποκαταστÜσεως Σπαστικþν Παιδιþν» | ΠαροχÞ θεραπευτικοπαιδαγωγικþν προγραμμÜτων για την ανÜπτυξη του κινητικοý συστÞματος και την ψυχο-κοινωνικÞ και νοητικÞ εξÝλιξη των σπαστικþν παιδιþν |
1975 | Λειτουργßα εξαθÝσιου δημüσιου ειδικοý δημοτικοý σχολεßου για παιδιÜ με κινητικÜ προβλÞματα | |
1979 | ºδρυση «ΚÝντρου Εκπαιδεýσεως και ÁποκαταστÜσεως Τυφλþν» | «ΚατÜργηση προς τους τυφλοýς κοινωνικþν και νομικþν κωλυμÜτων επß σκοπþ της εις αυτοýς αναγνωρßσεως ßσων ευκαιριþν και δραστηριοτÞτων προς πλÞρη και ενεργü συμμετοχÞ των εις κÜθε δραστηριüτητα της ζωÞς» |
1980 | Λειτουργßα ειδικοý γυμνασßου για παιδιÜ με κινητικÜ προβλÞματα | |
1981 | ΠαρÜρτημα ΕΛ.Ε.Π.Á.Á.Π. στα ΧανιÜ ΚρÞτης | ΠεριλαμβÜνει: Ειδικü Δημüσιο Δημοτικü Σχολεßο και ΤμÞματα ΨυχοπαιδαγωγικÞς ¸ρευνας και Θεραπεßας Λüγου |
1981 | ΠαρÜρτημα ΕΛ.Ε.Π.Á.Á.Π. στα ΧανιÜ ΚρÞτης | ΠεριλαμβÜνει: Ειδικü Δημüσιο Δημοτικü Σχολεßο και ΤμÞματα ΨυχοπαιδαγωγικÞς ¸ρευνας και Θεραπεßας Λüγου |
1982 | ΠαρÜρτημα ΕΛ.Ε.Π.Á.Á.Π. στα ΙωÜννινα | ΠεριλαμβÜνει: ΤμÞμα Θεραπεßας Λüγου και Δημüσιο Ειδικü Δημοτικü Σχολεßο και Νηπιαγωγεßο |
1983 | ºδρυση «ΣχολÞς ΕιδικÞς ΕπαγγελματικÞς Εκπαßδευσης» (ΚαλλιθÝα) | ΠαροχÞ επαγγελματικÞς κατÜρτισης εφÞβων με μÝτρια νοητικÞ υστÝρηση |
1983 | Λειτουργßα «ΕιδικÞς ΕπαγγελματικÞς ΣχολÞς τοý Ιδρýματος για το Παιδß "Η ΠαμμακÜριστος"» | Βλ. και ανωτ. |
1983-1984 | ºδρυση «Ειδικþν ΤÜξεων» | «ΕξασφÜλιση των προûποθÝσεων þστε να προσφÝρεται η ΕιδικÞ ÁγωγÞ που χρειÜζεται κÜθε παιδß με ιδιαßτερες μαθησιακÝς δυσκολßες μÝσα στην κανονικÞ του τÜξη, εξατομικευμÝνα απü το δÜσκαλο της τÜξης αυτÞς, χωρßς καμßα απομÜκρυνση του μαθητÞ» |